reklama

Lekcia odvahy

Po ceste som kracala plna pokoja. Put znova vo mne otvorila dvere dovery a detskymi ocami som vnimala krasu vsetkeho navokol. A dychalo sa lahko.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ked som prechadzala okolo roztrusenych domov, pribehol ku mne z jedneho z nich roztomily psik a kracal so mnou. Zivot ma v tomto orieskovi zdravil a odkazoval, ze ma pocuje. A tak sme spolocne merali cestu. On veselo popri mne a ja vdacne popri nom.

Ako sme prechadzali okolo deraveho plota jedneho z dalsich domov, medzi konarmi a pletivom plota som zazrela dve tmave oci. Sledovali nas. Vlastne mna. A pocitila som strach. Vesely odkaz zivota kracal dalej popri mne a naznacoval, ze sa niet coho bat, ale strach ma zacal ohlusovat.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A zrazu stal pred nami. Cierny, velky a zlostny. Stal uprostred cesty a bol odhodlany nasu put prerusit. Strach ma uplne ovladol. Videla som len tie cierne oci ako si vychutnavaju kazde zakutie mojho strachu. Bola som nim zhypnotizovana.

V tom sa ozval moj maly spolocnik. Nebojacne a s tou istou doverou v seba a zivot, s akou kracal popri mne, dal Velkemu najavo, ze hraju dve strany. Postavil sa predo mna a jeho odvaha sa mi stala stitom.

Zivot, ktory ma v orieskovi zdravil, takto odkazoval, ze nie je dovod prestat mu verit ani v naoko bezvychodiskovych chvilach.

Ostatne sa uz stalo rychlo. Velkeho cierneho prekvapila odvaha Maleho. Zurivost, ktora vo Velkom vzrastla ho ale vyviedla z rovnovahy a tak nahanacka, ktora nasledovala uz nepredstavovala nebezpecenstvo. Bola oslavnym behom orieska a jeho neutichajucej radosti zo zivota. Velky to chvilu skusal, ale zlost ho tazila a tak nestacil orieskovej lahkosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ktovie, ci este niekedy potom zastal cestu inemu pocestnemu. Mozno ano. A mozno aj uspesne. Ale v tejto chvili zazil nieco ine. Svoj hnev, ktorym utocil, pocitil iba on sam v unavenych svaloch.

Pozdravujem ta, oriesok. Pocujem ta. J

Lenka Borovska

Lenka Borovska

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

..jedna z vln.. Zoznam autorových rubrík:  Denník škôlkárkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu